Podlegające Ustawie
OGŁOSZENIE
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kurzętniku
woj. warmińsko – mazurskie
13-306 Kurzętnik, ul Dworcowa 8
tel 056 474-80-50
fax 056 474-06-55
ogłasza przetarg nieograniczony o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp na zamówienia publiczne:
GOPS.341-1/2010
Przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych w: Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik) w drugim semestrze roku szkolnego 2009/2010.
kod CPV 55321000-6 - usługi przygotowywania posiłków
55520000-1 - usługi dostarczania posiłków
Przetarg zostanie przeprowadzony zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity (Dz. U. Nr 223 poz 1655 z późn. zm.), zwaną dalej ustawą.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Odebrać można w siedzibie zamawiającego, (pokój nr 7) lub otrzymać pocztą.
Uprawniony do kontaktów z oferentami jest:
1) Dariusz Falkowski (pokój nr 7) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kurzętniku, tel. (056) 474-08-55
od którego można uzyskać dodatkowych informacji.
Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostarczanie dziennie 126 gorących posiłków
dla uczniów szkół podstawowych w: Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik) następującego rodzaju:
- trzy razy w tygodniu: zupa z wkładką + przystawka
- dwa razy w tygodniu: drugie danie + surówka + kompot lub napój
Kalkulacja cenowa obejmuje swoim zakresem dania mięsne, dania półmięsne i dania jarskie
Liczba posiłków może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu (w trakcie realizacji umowy,
w zależności od bieżących potrzeb.
Informacja o możliwości złożenia ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Informacja o możliwości złożenia ofert wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza do przedstawienia rozwiązań wariantowych.
Zakres zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych w: Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik) w drugim semestrze roku szkolnego 2009/2010
Termin wykonania zamówienia
Zamawiający określa termin wykonania przedmiotu zamówienia od 08.02.2010r. do 24.06.2010r.
Opis warunków udziału w postępowaniu
7.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1. posiadania uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym zamówieniem,
2. posiadania wiedzy i doświadczenia,
3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia
4. sytuacji ekonomicznej i finansowej,
5. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ustawy Pzp.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie
od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami, w szczególności przedstawiając
w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, wymaganych w SIWZ – zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia”. Zamawiający w trakcie ww. oceny będzie brał pod uwagę jedynie dokumenty i oświadczenia, których wymagał SIWZ na potwierdzenie spełniania postawionych warunków. W przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentu, zawierającego informację, że Wykonawca nie spełnia warunku udziału w postępowaniu lub nie złożenia przez Wykonawcę dokumentu potwierdzającego spełnienia warunku udziału w postępowaniu Zamawiający, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych uzna,
że Wykonawca warunku nie spełnia i wykluczy go z udziału w postępowaniu Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykluczonego wykonawcę podając uzasadnienie po wyborze najkorzystniejszej oferty.
1.2 Wykonawcy muszą wykazać, że:
a/ posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b/ posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia,
c/ znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
1.3 Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający wykluczy:
Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne,
o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz jeżeli dostarczone informacje są nieprawdziwe.
Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania
o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, z zastrzeżeniem art.92 ust.1pkt Zamawiający odrzuci ofertę, która:
a) jest niezgodna z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
b) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
c) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
d) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
e) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 87
f) w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia wykonawca nie zgodził się
na poprawienie omyłki,
g) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
Informacja na temat wadium
Zamawiający nie wymaga od Wykonawców złożenia wadium przetargowego w oparciu o art. 45 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
cena jednego posiłku - 70%
ocena jakości posiłków - 30%
Miejsce i termin składania ofert
Ofert przygotowane zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia można składać
na adres podany w ogłoszeniu o przetargu nie później niż do dnia 27.01.2010 do godziny 930
w pokoju nr 1 – sekretariat Gminnego Ośrodka Pomocy społecznej w Kurzętniku
Miejsce i termin otwarcia
Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 27.01.2010 o godzinie 1000 w pokoju nr 5 Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kurzętniku
Termin związania ofertą
W oparciu o art. 85 ustawy Prawo Zamówień Publicznych termin związania ofertą wynosi 30 dni i rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Adres strony internetowej na której jest udostępniona SIWZ
http://bip.kurzetnik.ops.pl
Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej
Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Informacje i przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art 67 ust 1 pkt. 6 i 7, jeżeli zamawiający przewiduje takich zamówień
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Kurzętniku
Grażyna Deranek
Kurzętnik, dnia 12.01.2010
GOPS.341-1/2010
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W KURZĘTNIKU
NIP 877-14-12-147
REGON 511402852
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 ustawy Pzp
na: Przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych w: Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik) w drugim semestrze roku szkolnego 2009/2010
kod CPV 55321000-6- usługi przygotowywania posiłków
55520000-1-usługi dostarczania posiłków
Proces przetargowy będzie prowadzony zgodnie z procedurą PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO przewidzianego w polskim prawie zamówień publicznych art. 10 ust 1 i art 39 – Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Z dnia 9 lutego 2004r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.)
Podstawy prawne:
a) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Prawo zamówień publicznych– tekst jednolity (Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.
b) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 24 maja 2006r. Nr 87, poz. 605), z uwzględnieniem zmian wprowadzony 16 października 2008 r.
c) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz.U. z dnia 27 grudnia 2007 r. Nr 241, poz. 1763).
Zamówienie ogłoszone:
na portalu Internetowym BZP 9816 - 2010, z dnia 12.01.2010 r.
na stornie internetowej http://bip.kurzetnik.ops.pl
Kurzętnik,12.01.2010 ZATWIERDZIŁ: KIEROWNIK GMINNEGO OSRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KURZĘTNIKU
Grażyna Deranek
I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kurzętniku
ul. Dworcowa 8
13-306 Kurzętnik
tel: 56-474-80-50
fax: 56-474-06-33
BIP: www. bip.kurzetnik.ops.pl
e-mail: [email protected]
II. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy Pzp.
III. Opis przedmiotu zamówienia:
Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostarczanie dziennie 126 gorących posiłków
dla uczniów szkół podstawowych w: Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik), następującego rodzaju:
- trzy razy w tygodniu: zupa z wkładką + przystawka
- dwa razy w tygodniu: drugie danie + kompot+ przystawka.
Liczba posiłków może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu (w trakcie realizacji umowy,
w zależności od bieżących potrzeb.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
kod CPV 55321000-6- usługi przygotowywania posiłków
55520000-1-usługi dostarczania posiłków
IV. Oferty wariantowe i części zamówienia:
Oferta powinna obejmować całość zamówienia - nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza do przedstawiania rozwiązań wariantowych.
V. Zamówienia uzupełniające:
Zamawiający informuje, iż nie przewiduje możliwości udzielania w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy.
VI. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie należy wykonać w terminie od 08.02.2010 do 24.06.2010 r.
VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
7.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1. posiadania uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym zamówieniem,
2. posiadania wiedzy i doświadczenia,
3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
4. sytuacji ekonomicznej i finansowej,
5. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ustawy Pzp.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, wymaganych w SIWZ – zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia”. Zamawiający w trakcie ww. oceny będzie brał pod uwagę jedynie dokumenty i oświadczenia, których wymagał SIWZ na potwierdzenie spełniania postawionych warunków. W przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentu, zawierającego informację, że Wykonawca nie spełnia warunku udziału w postępowaniu lub nie złożenia przez Wykonawcę dokumentu potwierdzającego spełnienia warunku udziału w postępowaniu Zamawiający, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych uzna, że Wykonawca warunku nie spełnia i wykluczy go z udziału w postępowaniu Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykluczonego wykonawcę podając uzasadnienie po wyborze najkorzystniejszej oferty.
7.2 Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający wykluczy:
Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, z zastrzeżeniem art.92 ust. 1 pkt 3
7.3 Zamawiający odrzuci ofertę, która:
1. jest niezgodne z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
3. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
4. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
5. zawiera błędy w obliczeniu ceny,
6. wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, p której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3
7. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
VIII Wykaz oświadczenia i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
8.1.W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r . - Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne wymagania wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) oświadczenie Wykonawcy w oparciu o art. 22 ust. 1 ustawy Pzp z wykorzystaniem wzoru –załącznik nr 2 do SIWZ,
c)oświadczenie Wykonawcy w oparciu o art. 44 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z wykorzystaniem wzoru – załącznika nr 3 do SIWZ,
8.2 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się do przepisów § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy praz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz 605)
8.3W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca składa następujące dokumenty:
1.w przypadku powierzenia części zadania podwykonawcy należy wypełnić załącznik Nr 4 do SIWZ – Wykaz podwykonawców
8.4W przypadku składania oferty wspólnej:
a) dokumenty wymienione w pkt 8.1. a) każdy partner składa z osobna,
b) pozostałe dokumenty składane są wspólnie,
c) oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich partnerów,
d) wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za niewykonanie lub nierzetelne wykonanie umowy,
e) jeden z partnerów konsorcjum zostanie ustawiony jako pełnomocnik, upoważniony do reprezentowania wszystkich uczestników konsorcjum w postępowaniu albo reprezentowania wszystkich uczestników konsorcjum w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – pełnomocnictwo winno być załączone do oferty,
f) w przypadku powierzania części zadania podwykonawcy należy wypełnić załącznik Nr 3 do SIWZ – Wykaz podwykonawców
8.5. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę – osobę ( osoby uprawnioną-e do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem” i opatrzone datą.
W przypadku składania elektronicznych kopii dokumentów powinno być opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznych weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
8.6. Jeżeli oferta wykonawców o których mowa w pkt 8.4 została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, dostarczenie umowy regulującej współpracę tych wykonawców, która będzie zawierała co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia oraz ich solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.
Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodnością z oryginałem przez wykonawcę.
8.7. Wykonawcy, o których mowa w pkt 8.4 ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
IX Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
9.1 Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oświadczenia, dokumenty i zapytania wykonawców muszą być sformułowane na piśmie i skierowane na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kurzętniku,
ul. Dworcowa 8,
13-306 Kurzętnik
lub faksem: 56-474-06-33, które uważa się za złożenie w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona na piśmie. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.
9.2 Zamawiający przyjmuje wszelkie pisma w godzinach urzędowania, to znaczy od 7:30 do 15:30 w dni robocze.
9.3 Zamawiający udzieli niezwłocznie wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
9.4 Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt 9.3., lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawiać wniosek bez rozpoznania.
9.5 Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt. 9.3.
9.6 Treść zapytań z wyjaśnieniami zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał specyfikację warunków zamówienia, bez ujawniania źródeł zapytania, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stornie internetowej zamieszcza na tej stronie.
9.7 W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stornie internetowej, zamieszcza ją także na tej stornie.
9.8 Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia jest udostępniona na tej stronie.
9.9 Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
9.10 Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami
Osobami upoważnionymi ze strony zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami są:
Grażyna Deranek (pokój nr 6) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kurzętniku, ul. Dworcowa 8, tel (056) 474-80-51
Dariusz Falkowski (pokój nr 7) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kurzętniku, ul. Dworcowa 8, tel (056) 474-80-55
X Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w oparciu o art 45 ustawy Pzp
XI Termin związania ofertą
Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy niż 60 dni.
XII Opis sposobu przygotowania oferty
12.1 Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę, w której musi być zaoferowana jedna cena
12.2 Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi wykonawca.
12.3 Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pisemnie czytelnie na papierze przy użyciu nośnika pisma nieulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów. Wszelkie pisma sporządzone w językach obcych muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
12.4 Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
12.5 Dopuszcza się podpisanie oferty przez upoważnionego przedstawiciela pod warunkiem dołączenia właściwego umocowania prawnego do reprezentowania wykonawcy.
12.6 Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się:
a)osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym
b)osoby legitymujące się odpowiednim dokumentem stwierdzającym ustanowienie pełnomocnika, określającym zakres umocowania. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
12.7 Na ofertę składają się następujące dokumenty
a) formularz ofertowy przy wykorzystaniu załącznika Nr 1 do SIWZ,
b) oświadczenia potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, przygotowane zgodnie z punktem VIII SIWZ – w oparciu o Załącznik Nr 2 i Nr 3 do SIWZ,
c) propozycja jadłospisu na okres jednego miesiąca wraz z określeniem wartości kalorycznej posiłków w oparciu o załącznik Nr 4
d) wzór umowy w oparciu o Załącznik Nr 5 do SIWZ, parafowany przez wykonawcę na każdej stronie,
12.8 Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami – załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
12.9 Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
12.10 Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości zdekompletowaniu zawartości oferty. Oferta powinna być złożona na kolejno ponumerowanych stornach, a numeracja stron rozpoczyna się od numeru 1, umieszczonej na pierwszej stronie oferty.
12.11 Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca może zastrzec, iż nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. Winien on wówczas wyodrębnić te informacje w formie osobnego pakietu. Pakiet ten ma być wyraźnie oznaczony „TAJEMNICE PRZEDSIĘBIORSTWA – NIE UDOSTĘONIAĆ INNYM UCZESTNIKOM POSTĘPOWANIA”.
12.12 W przypadku kiedy ofertę składa kilka podmiotów wspólnie, musi ona spełniać warunki określone w pkt 8.4 c), d), e) SIWZ
12.13 Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu lub zamkniętej kopercie w Zespole Szkól w Marzęcicach, ul Szkolna 21, 13-306 Kurzętnik, pokój nr 9 (sekretariat)
12.14Koperta lub opakowanie zawierające ofertę powinna być zaadresowana do zamawiającego:
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W KURZĘTNIKU
ul. Dworcowa 8
13-306 Kurzętnik
i oznakowane następująco:
Przetarg nieograniczony
Przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych w: Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik) w drugim semestrze roku szkolnego 2009/2010
/przedmiot zamówienia/
Nie otwierać przed 27.01.2010, godz.1000
12.15 Wykonawca przed upływem terminu składania ofert może zmienić lub wycofać złożoną ofertę. W takim przypadku wykonawca prześle do zamawiającego pisemne powiadomienie o zmianie lub wycofaniu przygotowane, opieczętowane i oznaczone zgodnie z powyższymi wskazaniami, a koperta, opakowanie będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE” .
12.16 Zamawiający informuje, iż zgodnie z art 96 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych protokół wraz załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia.
XIII Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
13.1 Oferty należy składać w Gminnym Ośrodku pomocy Społecznej w Kurzętniku, 13-306 Kurzętnik, pokój nr 1 (sekretariat) do dnia 27.01.2010, do godziny 930
13.2 Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu
13.3 Otwarcie nastąpi w siedzibie zamawiającego, pokój nr 5, dnia 27.01.2010, o godz. 10 00,
13.4 Otwarcie ofert jest jawne
13.5 Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia
13.6 Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firm) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach według kolejności wpłynięcia ofert do zamawiającego.
XIV Opis sposobu obliczania ceny
14.1 Cena oferty musi uwzględniać wszystkie zobowiązania zamawiającego w stosunku do wykonawcy, powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia
14.2 Wykonawca powinien uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją zadania, niezbędne do wykonania zakresu zamówienia, a w szczególności: podatek VAT, cła i inne koszty, które będą opłacane przez wykonawcę w ramach umowy, koszty transportu (w tym dowóz do miejsca tankowania) itp.
14.3 Cena podana na formularzu cenowym może zawierać upust lub marżę. Wówczas wykonawca winien wyraźnie to zaznaczyć - ( zniżkę można podać kwotowo lub procentowo).
14.4 Wynagrodzenie określone w ofercie nie będzie podlegało negocjacji i będzie wynagrodzeniem ryczałtowym.
14.5 Cena oferty musi być podana w złotych cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT – jeżeli występuje
14.6 Prawidłowo ustalenie podatku VAT należy do obowiązków wykonawcy, zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zastosowanie przez wykonawcę stawki podatku VAT niezgodnej z obowiązującymi przepisami spowoduje odrzucenie oferty.
14.7 Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
14.8 Ceny w ofercie należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku z zasadą, że trzecia i czwarta cyfra po przecinku jest liczbą równą lub mniejszą od …..0,0049 całą liczbę należy zaokrąglić „w dół” natomiast gdy trzecia i czwarta cyfra po przecinku jest liczbą równą lub większą od …..0,0050 całą liczbę należy zaokrąglić „do góry”.
14.9 Wykonawca nie może podać ceny rażąco niskiej w stosunku do przedmiotu zamówienia, pod rygorem odrzucenia oferty. Cena przedstawiona przez Wykonawcę w ofercie nie może być niższa niż koszty własne Wykonawcy, wynikające z kalkulacji ceny.
14.10 Wykonawca może zaproponować tylko jedną cenę.
14.11 Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania)
14.12 Zamawiający poprawia omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w sposób określony w art. 87 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
14.13 Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
14.14 Rozliczenia między zamawiającym i wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej. Płatność nastąpi w jednej racie po otrzymaniu prawidłowo sporządzonej faktury
XV Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
15.1 Przy cenie ofert zastosowanie będą miały następujące kryteria:
a) cena posiłku 70%
b) ocena jakości posiłków (jakość posiłków, zmienność jadłospisu,
atrakcyjność, kaloryczność, propozycje dań do wyboru) 30%
15.2 Sposób oceny ofert nie podlegających odrzuceniu:
a) Kryterium „cena” :
Oferta z najniższą ceną, otrzyma liczbę punktów = 100
Pozostałe oferty otrzymają ilość punktów, wg wzoru
Cmin
Kc = x100 x 70%
Cbad
gdzie:
Kc - ilość punktów w kryterium ocena
Cmin - najniższa cena z ofert nie podlegających odrzuceniu
Cbad – cena oferty badanej
b) Kryterium „ocena jakości posiłków”
Oferty otrzymają ilość punktów wg wzoru :
Zamawiający stosować będzie ocenę punktową w skali od 0 do 100 punktów .Następnie suma uzyskanych punktów w niniejszym kryterium zostanie przemnożona przez współczynnik ważności kryterium wynoszącym 0,30
Ocena punktowa oferty :
Każda oferta niepodlegająca odrzuceniu zostanie oceniona wg wyżej wymienionych zasad. Ocenę oferty stanowi suma punktów określona dla poszczególnych kryteriów wg wzoru :
Of = Kc + Kjp
gdzie :
Of – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę
Kc – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę w kryterium cena
Kjp – ilość punktów uzyskanych przez badaną ofertę w kryterium ocena jakości posiłków
15.3 Oferta, która przedstawia najkorzystniejszą cenę (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
XVI Informacje o formalnościach jakie powinny być dopełnione po wyborze ofert w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
16.1 Zamawiający niezwłocznie zawiadomi pisemnie wybranego wykonawcę, że jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a także pozostałych wykonawców o dokonanym wyborze, na zasadach określonych w art. 92 ustawy Prawo Zamówień Publicznych na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
16.2 Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą
16.3 Wykonawca zamieści w swojej ofercie informację o umowie jaką zawarł z podwykonawcą, w szczególności o treści dotyczącej części zamówienia i jej wartości powierzonej podwykonawcom.
XVII Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
17.1 Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy w oparciu o art. 147
XVIII Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach
18.1 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, o której mowa w rozdziale I ustawy Prawa Zamówień Publicznych
18.2 Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji
18.3 O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem
18.4 Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie
18.5 Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi załącznik Nr 5
18.6 Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
XIX Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
19.1 Środki ochrony prawnej unormowane w dziale VI Ustawy – Pzp przysługują Wykonawcom i innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy
19.2 W przypadku wnoszenia protestu należy go założyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kurzętniku pokój nr 1 (sekretariat);
ul. Dworcowa 1
13-306 Kurzętnik
19.3 Zgodnie z art. 181 ust. 3 kopie wniesionego protestu Zamawiający niezwłocznie przekaże Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli protest dotyczy treści ogłoszenia lub postępowań SIWZ, zamieszcza ją również na stronie internetowej, na której jest umieszczona specyfikacja, wzywając wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu
19.4 Zgodnie z art. 183 ust. 4 rozstrzygnięcie protestu wraz z uzasadnieniem zamawiający przekazuje jednocześnie podmiotowi, który wniósł protest, oraz wykonawcom, którzy przystąpili do postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu, a jeżeli protest dotyczy treści ogłoszenia lub postępowań SIWZ, zamieszcza również na stornie internetowej Zamawiającego, na której jest udostępniona
19.5 W postępowaniu o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie od rozstrzygnięcia protestu dotyczącego:
1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę;
2) opisu sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
3) wykluczenie wykonawcy z postępowania o udziale zamówienia;
4) odrzucenia oferty.
19.6 Odwołanie wnosi się do Prezesa urzędu w terminie 10 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu rozstrzygnięcia protestu, a jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art 11 ust 8 – w terminie 5 dni, jednocześnie przekazując kopię treści odwołania zamawiającego. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem do Prezesa Urzędu.
XX Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz Kodeks Cywilny
Załączniki do specyfikacji:
załącznik Nr 1 formularz ofertowy
załącznik Nr 2 oświadczenie w oparciu o art. 22 ust 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
załącznik Nr 3 oświadczenie Wykonawcy w oparciu o art. 44 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
załącznik Nr 4 propozycja jadłospisu na okres jednego miesiąca wraz z określeniem wartości kalorycznej posiłków
załącznik Nr 5 projekt umowy
Załącznik Nr 1 do SIWZ
OFERTA
…...................................................
/miejsce, data/
…..................................................
/ nazwa i adres wykonawcy/
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
13-306 Kurzętnik
ul. Dworcowa 8
Nawiązując do ogłoszenia przetargu nieograniczonego na realizację zamówienia:
….........................................................................................................................................................
….........................................................................................................................................................
/ przedmiot zamówienia/
składamy niniejszą ofertę:
1. Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia za wynagrodzenie w kwocie:
za cenę ofertową za jeden posiłek
kwotę netto w wysokości …............................................ zł
podatek VAT.................... % …....................................... zł
kwotę brutto …................................................................ zł
(słownie …........................................................................
…........................................................................... zł)
2. Termin wykonania dostawy:
Rozpoczęcie: …........................................................
Zakończenie: …........................................................
3. Warunki płatności:
Oświadczamy, że przyjmujemy warunki płatności zgodnie z ogólnymi warunkami umowy określonymi w SIWZ tj.
• wynagrodzenie za dostawy rozliczane będą fakturami
• każda faktura będzie płatna w terminie 30 dni od daty jej złożenia u zamawiającego,
3. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. Zdobyliśmy wszystkie konieczne informacje do przygotowania oferty.
4. Oświadczamy, że akceptujemy warunki umowy określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy o treści zgodnej z jej projektem w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
5. Oświadczmy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez czas określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia tj. przez 30 dni od daty otwarcia ofert.
6.Poprawki i korekty:
…............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................/należy wpisać wszystkie poprawki powstałe w trakcie wypełniania formularza/
7. Załącznikami do niniejszej oferty są (wymienić):
1/............................................................................................................................
2/............................................................................................................................
3/............................................................................................................................
4/............................................................................................................................
5/............................................................................................................................
6/.........................................................................................................…...............
…............................................................
podpis / podpisy
Załącznik Nr 2 do SIWZ
Oświadczenie Wykonawcy
Imiona i nazwiska upoważnionego przedstawiciela wykonawcy …....................................................
w imieniu:
Nazwa wykonawcy …...........................................................................................................................
Adres ….................................................................................................................................................
Nr telefonu ….......................................................... faks …..................................................................
zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych,
oświadczam,
co następuje:
Działając w imieniu .......................................................................................................................................... (nazwa wykonawcy) i będące należycie upoważnionym do jego reprezentowania oświadczam, że Wykonawca może ubiegać się o zamówienie publiczne w postępowaniu przetargowym znak GOPS. 341-1/2010 na:
Przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych
w: Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik)
w drugim semestrze roku szkolnego 2009/2010
1. Spełnia wymogi wymienione w art. 22 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a mianowicie:
1)posiadam uprawnienia do wykonania działalności ….......................................................................................................
[opisać działalność „zgodnie z załączonym KRS” lub „zgodnie z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej”],jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2)posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenia;
3)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej,
2. Nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zamówienia na podstawie art. 24 ust 1 i ust 2 Ustawy, tj.:
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego ;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo w związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w
celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w
zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa
skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
a) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust.1 pkt 1 i 2;
b) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust.3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
c) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
d) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Spełniam również warunki wymienione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
….................................................................
podpis/podpisy
…..................................................dnia...........................................
* - niepotrzebne skreślić
Załącznik Nr 3 do SIWZ
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, że firma którą reprezentuje spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.:
Przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych
w: Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik)
w drugim semestrze roku szkolnego 2009/2010
zgodnie z:
art. 25 i art 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r – Prawo Zamówień Publicznych (DZ. U. Nr 19, poz 177).
rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r (Dz. U. 24.05.2006. nr 87 poz 605) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich to dokumenty mogą być składane.
W celu potwierdzenia, że spełniam warunki udziału w niniejszym postępowaniu przetargowym Oświadczam, iż:
1. posiadam aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2. nie zalegam z opłacaniem podatku, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne czy społeczne lub uzyskałem przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
3. posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub – przedstawiam pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
4. wykonałem usługi w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem i wartością usługi stanowiącej przedmiot zamówienia
5. posiadam niezbędne do wykonania zamówienia narzędzia i urządzenia,
6. posiadam kopię sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części lub inne dokumenty określających obroty oraz zobowiązania i należności,
7. posiadam rachunek bankowy, na którym posiadam środki finansowe lub zdolność kredytową na wykonanie
8. posiadam polisę lub inny dokument potwierdzający, że jestem ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
…...................................................
/podpis i pieczątka wykonawcy/
….....................................dnia..........................
Załącznik Nr 4 do SIWZ
Propozycja jadłospisu na okres jednego miesiąca
z określeniem wartości kalorycznej posiłków
Dzień Propozycja posiłku Wartość kaloryczna posiłku
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
…...................................................
/podpis i pieczątka wykonawcy/
….....................................dnia..........................
Załącznik Nr 5 do SIWZ
UMOWA
UMOWA
zawarta w dniu ……………………………………..w Kurzętniku pomiędzy:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kurzętniku
13 – 306 Kurzętnik
ul. Dworcowa 8
woj. warmińsko – mazurskie
tel. (056) 474 80 50
fax. (056) 474 06 33
zwanym dalej „Zamawiającym”, reprezentowanym przez:
Kierownika - Panią Grażynę Deranek
przy kontrasygnacie Głównego Księgowego – Małgorzaty Czarneckiej
a
………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………….
zwanym dalej „Wykonawcą” reprezentowanym przez:
……………………………………………………………………………………………………
w wyniku wyboru oferty dokonanej w dniu ………………..w wyniku przeprowadzonego rozeznania cenowego, została zawarta umowa następującej treści:
§ 1
1. Zamawiający zleca a Wykonawca na podstawie niniejszej umowy, zobowiązuje się
do: Przygotowywania i dostarczania gorących posiłków dla uczniów szkół podstawowych w Brzoziu Lubawskim, Tereszewie i Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik), w drugim semestrze roku szkolnego 2009/2010 w cenie za jeden posiłek:
- w kwocie netto złotych: ……………………………………………………………………
(słownie: ………………………………………………………………………………..……)
- w tym podatek VAT w wysokości 7 %, to jest w kwocie złotych: ………………………
(słownie: ……………………………………………………………………………………..)
- w kwocie brutto złotych: …………………………………………………………………….
(słownie: ……………………………………………………………………………………..)
2. Posiłek z uwzględnieniem zmianowości w okresie od poniedziałku do piątku będzie
składać się z następujących zestawów:
- trzy razy w tygodniu: zupa z wkładką + przystawka
- dwa razy w tygodniu: drugie danie + surówka + kompot lub napój
3. Ilość gorących posiłków dziennie w poszczególnych szkołach podstawowych wynosi:
- Szkoła Podstawowa w Brzoziu Lubawskim: 13,
- Szkoła Podstawowa w Tereszewie: 105,
- Szkoła Podstawowa w Mrocznie (uczniowie zamieszkujący gminę Kurzętnik): 8.
4. Podana w § 1 pkt. 4 ilość gorących posiłków może ulec zmianie w czasie okresu realizacji zamówienia, gdyż uzależniona jest od ilości dożywianych dzieci w szkole.
Zamawiający zastrzega sobie zmianę ilości przedmiotu zamówienia w poszczególnych miesiącach bez zmiany ceny określonej w niniejszej umowie.
5. Zamawiający zastrzega sobie u Wykonawcy możliwość wykupienia posiłków przez innych uczniów, nie objętych dożywianiem, w cenie podanej w ofercie przetargowej.
6. Wykonawca będzie dostarczać gorące posiłki w pojemnikach termoizolacyjnych lub w termosach z blachy nierdzewnej, zapewniających odpowiednie warunki higieniczno – sanitarne.
7. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania gorących posiłków do danej szkoły podstawowej wraz z zastawą stołową składającą się (w miarę potrzeby) z talerza głębokiego, talerza płaskiego, kubka do kompotu, łyżki, widelca, noża.
Po spożyciu posiłków przez uczniów zastawa stołowa będzie odebrana celem jej umycia.
8.Dostarczenie gorących posiłków następować będzie każdego dnia do godz. 10.00, za wyjątkiem świąt, ferii oraz dni, o których wcześniej poinformują dyrektorzy poszczególnych jednostek.
9. Miejsce dostarczenia gorących posiłków uzgodnione będzie z Dyrektorem danej szkoły podstawowej.
10. Wykonawca zobowiązuje się do utylizacji resztek i odpadów pokonsumpcyjnych.
11. Cena za jeden gorący posiłek podana w § 1 pkt.1 pomimo zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych posiłków nie ulegnie zmianie przez cały okres realizacji zamówienia.
§ 2
1. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty za fakturę wystawioną przez wykonawcę w ciągu 30 dni, licząc od dnia jej dostarczenia.
2. Do faktury musi być załączone zestawienie dotyczące ilości dostarczonych gorących posiłków do poszczególnych szkół podstawowych.
Zestawienie musi być potwierdzone przez Dyrektora danej jednostki, której dotyczy zestawienie.
3. Za datę płatności faktury przyjmuje się dzień obciążenia rachunku bankowego płatnika.
§ 3
W razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy:
1. Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne:
a) w wysokości 3.000 zł gdy Zamawiający odstąpi od umowy z powodu okoliczności, za
które odpowiada Wykonawca
2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy kary umowne:
a) w wysokości 3.000 zł. w razie odstąpienia od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający.
3. W przypadku dostarczenia posiłków złej jakości Wykonawca zobowiązuje się do ponownego dostarczenia tego samego dnia na swój koszt gorących posiłków odpowiadających określonym standardom (świeżość, wartość kaloryczna).
§ 4
Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia badania dostarczanych gorących posiłków z wyciągnięciem konsekwencji.
§ 5
Strony mogą dochodzić na zasadach ogólnych odszkodowań przewyższających kary umowne.
§ 6
Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu.
§ 7
Strony zastrzegają sobie prawo do jednostronnego wypowiedzenia umowy najpóźniej
na 14 dni przed upływem terminu na który została zawarta.
§ 8
W kwestiach nie uregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
§ 9
Umowa niniejsza obowiązuje od dnia 04 stycznia 2010 roku do dnia 24 czerwca 2010 roku.
§ 10
Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle wykonania postanowień umowy będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
§ 11
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Podpisał: Mariusz Śliwiński Dokument z dnia: 12.01.2010 Dokument oglądany razy: 13 |
Opublikował: Mariusz Śliwiński Publikacja dnia: 12.01.2010 |